De 16de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu De 16de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu

De 16de week in de USA

Blijf op de hoogte en volg Amber

03 Januari 2019 | Verenigde Staten, Salem

24 december 2018, mijn 16de week in de USA. Maandag was de eerste dag met mijn moeder hier, en zijn we met de auto op pad gegaan. We zijn naar verschillende plaatsjes hier in de buurt geweest en zijn in de avond bij een Amerikaans gezin kerstavond gaan vieren. Heel leuk om mee te maken en te zien dat zij het heel anders doen dan wij gewend zijn in Nederland. Op eerste kerstdag zijn we naar skigebied in Nashua geweest en wilde we daar gaan skiën maar helaas was dit gesloten. Was wel een mooi gebied, dus we hebben daar even gelopen en daarna zijn we weer teruggegaan. 2de kerstdag waren alle winkels hier in Amerika weer open en zijn we lekker gaan winkelen in de verschillende shopping malls hier in de omgeving. In de avond moesten we de auto weer inleveren op de luchthaven en zijn we daarna met de trein weer teruggegaan naar Salem. Op donderdag zijn we Salem gaan verkennen en zijn we langs mijn stagebedrijf gegaan. Daarna hebben we onze koffers ingepakt voor Boston en New York. Vrijdagochtend zijn we met de trein naar Boston gegaan en hebben we snel onze bagage afgezet in het hotel. Daarna zijn we door Boston gaan wandelen en hebben we s’avonds bij een lekker sushi restaurantje gegeten. Zaterdag ging het dan eindelijk gebeuren en gingen we in de ochtend met de bus richting New York. Na een lange rit van 5 uur kwamen we aan en zijn we met de metro richting ons hotel gegaan. In de avond zijn we een rondje door Brooklyn gaan lopen en hebben we iets gegeten tegenover ons hotel. Op zondag zijn we bij een echt Amerikaans restaurant gaan ontbijten en zijn we over de Brooklyn Bridge gelopen. Daarna zijn we verder gelopen naar Wall street en zijn we naar het 9/11 monument geweest. De aankomende 4 dagen zijn we nog in New York en gaan we nog meer ontdekken hier.