Eerste week in the USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu Eerste week in the USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu

Eerste week in the USA

Door: Amber van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Amber

10 September 2018 | Verenigde Staten, Salem

5 september ging het allemaal gebeuren, het grote avontuur. Om 7:30 stond ik met mijn al mijn bagage en lieve vriendinnen/ouders op Schiphol. Na alles ingecheckt te hebben en van iedereen afscheid genomen te hebben (wat erg lastig was) gingen we richting het vliegtuig. We waren er klaar voor en dachten dat er niks meer fout kon gaan…, totdat we hoorde dat onze vlucht vertraging had en we hierdoor onze overstap in Manchester naar Boston niet zouden halen. Daarvoor werden we op een directe vlucht gezet naar Boston, dat was super wat het scheelde veel reisuren. Na alles opnieuw ingecheckt te hebben gingen we toen eindelijk om 14;35 richting Boston. Na een lange dag kwamen we aan op de luchthaven en waren we aan het wachten op onze bagage die niet kwam, ik kreeg gelukkig wel 1 koffer maar mijn reisgenoot had niks. Hiervoor hebben we nog wat dingen moeten regelen en toen konden wij eindelijk richting Salem, de stad waar we de komende 5 maanden verblijven. Een lief klein stadje niet zover van Boston vandaan. Daar aangekomen mochten we verblijven bij een Professor van de universiteit hier. Een groot en typisch Amerikaans huis met een grote veranda en de Amerikaanse vlag bij de voordeur. De eerste paar dagen bij haar waren fijn, we zijn voor huisvesting gaan kijken en hebben wat plaatsjes bezocht. Zo zijn we in Gloucester walvissen gaan spotten en zijn we in Rockport iets gaan eten. De dag daarna mochten wij naar een ander gastgezin om daar de komende weken te verblijven. Hele aardige mensen waarbij wij een goed beeld krijgen hoe het Amerikaanse leven eruitziet. Zaterdag zijn wij met de trein naar Boston geweest, een grote stad die je een beetje kan vergelijken met New York, we hebben daar van alles gezien van straat artiesten tot alle leuke winkels die ze daar hebben en waar je natuurlijk even naar binnen moet. Ook was het heel gaaf dat we in een bar zijn beland met allemaal Amerikanen die aan het kijken waren naar een Amerikaanse Soccer match en helemaal uit hun dak gingen toen er een touchdown viel.
De aankomende dagen hebben wij nog vrij en kunnen we nog wat stadjes en bezienswaardigheden gaan ontdekken. Aankomende donderdag gaan we naar ons stagebedrijf en gaan we onze opdrachten bespreken en kijken wat we de komende tijd gaan doen en mogen wij hun gelijk vrijdag gaan helpen met een event in Salem. Hoe dat allemaal zal zijn laat ik jullie weten in een andere blog.

Alles bij elkaar is het een leuke en toch ook lastige eerste week geweest. Ik heb veel nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken gezien, toch is het wel lastig om uit je comfortzone te stappen en niet te veel na te denken over thuis. En het blijft ook raar dat het bij jullie 6 uur later is dan hier. Maar over het algemeen heb ik een leuke eerste week gehad en ben ik benieuwd wat de komende weken gaan brengen in de States!

I will keep you updated!

Dikke kus, Amber

  • 10 September 2018 - 17:12

    Loretta:

    Hoi lieverd!

    Super om wat van jou te lezen! Kan me heel erg voorstellen dat de eerste week vooral veel energie kost om alle nieuwe indrukken op je in te laten werken. Ik heb van Helga je kamer gezien waar je tot oktober kan blijven. Wat ziet dat er super uit zeg!

    Zet m op schat en heel veel plezier!

    Dikke kus van mij xx

  • 11 September 2018 - 07:15

    Jenny Crone:

    Hoi Amber, super leuk om je zo te volgen. En dat uit je comfort zone stappen dat went en dan ben je helemaal trots dat je dat hebt gdaan! Groet, Jenny

Tags: Salem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Welkom op mijn profiel! Voor de komende vijf maanden zal ik jullie doormiddel van verhalen en foto's op de hoogte houden van mijn USA avontuur! Ik hoop dat jullie hierdoor een beetje een beeld krijgen van wat ik daar allemaal ga doe, en er toch stiekem een beetje bij bent. xxx Amber

Actief sinds 03 Sept. 2018
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 6880

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 14 Januari 2019

USA

Landen bezocht: