Mijn tweede week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu Mijn tweede week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu

Mijn tweede week in de USA

Blijf op de hoogte en volg Amber

21 September 2018 | Verenigde Staten, Salem

10 september, 2018 begon mijn 2e week in de USA. Vorige week was ik vooral bezig met het ontmoeten en kennis maken met mijn stagebedrijf en de universiteit. Mijn stagebedrijf is hoe het eruit ziet erg leuk en zit in een groot nieuw pand in Salem. Onze supervisor Kathy is erg aardig en zag er naar uit om de komende maanden met ons samen te werken. Zo hebben wij haar mogen helpen met een “movie night” in een park in Salem waarbij allemaal gezinnen kwamen die een leuke avond wilde beleven. Verder stond deze week ik het teken van colleges volgen. We volgen 3 colleges in de week op maandag, woensdag en vrijdag en dit was leuk omdat we toen eindelijk studenten konden ontmoeten en konden kijken hoe de lessen hier zijn. Ook hebben we Maxime en Joep die in Boston zitten gezien en zijn wij gezellig met hen wat gaan drinken. Zij zullen namelijk ook elke woensdag in Salem zijn om samen met ons te werken aan een project. Verder ben ik op zaterdag naar Boston geweest en hebben we het appartement van Maxime en Joep gezien en zijn we gezellig met zijn alle door de stad gaan lopen. Zondag ben ik met vrienden van mijn ouders meegegaan, zij wonen namelijk al 5 jaar in Boston en namen mij mee op pad. We zijn “applepicking” gaan doen, een herfstactiviteit die je hier echt gedaan moet hebben en zijn daarna gezellig naar het strand geweest en hebben we daar gegeten. Dat was erg leuk omdat je de hele dag lekker Nederlands kon praten en hen om tips kon vragen wat je hier het best kan doen of naar welke supermarkt je het beste kunt gaan.

Deze week ging dus veel sneller dan de eerste week omdat we veel dingen op de planning hadden staan. Ik begin me draai een beetje te vinden en heb als kers op de taart heb ik vandaag te horen gekregen dat ik een appartement heb! Ik ga samenwonen met 3 andere meiden die ook student zijn. Het appartement is dichtbij het centrum en dichtbij de universiteit, dus precies waar ik naar opzoek was. Aankomende week zal ik mijn sleutels op gaan halen en mijn kamer gaan inrichten. Hoe het daar zal zijn en hoe mijn huisgenoten zullen zijn zal ik jullie vertellen in mijn volgende blog.

I will keep you updated!

Dikke kus, Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Welkom op mijn profiel! Voor de komende vijf maanden zal ik jullie doormiddel van verhalen en foto's op de hoogte houden van mijn USA avontuur! Ik hoop dat jullie hierdoor een beetje een beeld krijgen van wat ik daar allemaal ga doe, en er toch stiekem een beetje bij bent. xxx Amber

Actief sinds 03 Sept. 2018
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6879

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 14 Januari 2019

USA

Landen bezocht: