De 11de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu De 11de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu

De 11de week in de USA

Blijf op de hoogte en volg Amber

27 November 2018 | Verenigde Staten, Salem

19 november 2018, mijn 11de week in de USA. Het begin van de week was hetzelfde als alle andere weken, en jullie weten hoe dat ondertussen gaat dus dat bespaar ik jullie. Woensdag was deze week wel anders dan gebruikelijk, we waren vrij omdat het morgen Thanksgiving is, en de Amerikanen houden ervan om voor en na elke feestdag een dag vrij te nemen dus ook deze dag. Na een nacht niet slapen en flinke hoofdpijn in de ochtend begon deze dag niet helemaal lekker, maar gelukkig ging dat na wat paracetamolletjes weer stukken beter. In de middag ben ik daarom naar Boston gegaan en heb ik daar samen met de andere Nederlandse studenten wat rondgelopen. In de avond werd ik opgehaald door mijn oude huisgenoot Kaylie en ben ik met haar in Gloucester naar een Thanksgiving Eve party geweest. Super gezellig, iedereen helemaal blij wat het weekend begon al. Donderdag was het dat echt Thanksgiving, de traditionele feestdag in Amerika. Ik was in Gloucester gebleven zodat ik kon helpen met alle voorbereiden en om stiekem al in alle pannen te kijken wat de gerechten waren. In de middag kwam de hele familie van Kaylie binnen gewandeld en kon het beginnen! De tafel was gevuld met allerlei lekkere dingen en natuurlijk ook met de kalkoen. Het was een hele toffe ervaring om mee te maken om samen met een Amerikaans gezin Thanksgiving te vieren en te zien dat het daadwerkelijk een hele happening is! Na dat iedereen zijn buik had vol gegeten, was het om 00:00 tijd om te winkelen. Het was namelijk Black Friday en shopping mall ging s ’nachts al open. Niet normaal om te zien hoeveel mensen er op dat tijdstip in de mall liepen en dit zagen als de normaalste zaak van de wereld. Buiten de drukte om, viel het mee met de verhalen die je altijd hoort over Black Friday. Er stonden lange rijen maar er waren gelukkig geen mensen die kleren uit elkaars handen trokken of elkaars haar eruit wilde trekken. Overigens begreep ik later wel waarom iedereen al s’ nachts ging, want de kortingen zijn hier extreem hoog. Waar wij in Nederland al blij zijn met 20%, maken ze hier der gewoon 50 tot 90% van. We hebben tot 3:00 in de shopping mall gelopen en wat leuke dingen weten te bemachtigen met veel korting! Na deze leuke dagen heb ik in het weekend niet veel gedaan, maar wat was het een leuke week! Ben heel blij dat ik toch nu kan zeggen dat ik een echte Thanksgiving heb meegemaakt en ben gaan winkelen op de gekste dag van het jaar! Kortom dit was weer een leuke week met veel nieuwe ervaringen en hopelijk komen er nog veel meer de komende weken!


I will keep you updated!

Dikke kus, Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Welkom op mijn profiel! Voor de komende vijf maanden zal ik jullie doormiddel van verhalen en foto's op de hoogte houden van mijn USA avontuur! Ik hoop dat jullie hierdoor een beetje een beeld krijgen van wat ik daar allemaal ga doe, en er toch stiekem een beetje bij bent. xxx Amber

Actief sinds 03 Sept. 2018
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6876

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 14 Januari 2019

USA

Landen bezocht: