De 12de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu De 12de week in de USA - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Amber Berg - WaarBenJij.nu

De 12de week in de USA

Blijf op de hoogte en volg Amber

04 December 2018 | Verenigde Staten, Salem

26 november 2018, mijn 12de week in de USA. De week begon weer met een dagje vrij, het was namelijk de maandag na Thanksgiving, dus iedereen verdiende na al 5 dagen vrij nog wel een dagje natuurlijk haha. Dus ik ben wat mensen gaan contacten en ben ik met de bus naar de shopping mall gegaan hier in de buurt. Op dinsdag heb ik op stage gezeten en lekker productief dagje gehad. Op woensdag hebben we weer college gehad en ben ik met Maxime gaan sporten. Daarna zijn we gezellig gaan koken en hebben we samen lekker een kerstfilm gekeken. Op donderdag zijn we samen naar stage gegaan en werd ik gevraagd om te helpen bij kerstontbijt met de kerstman op zaterdag. Vrijdag ook op stage geweest en ben ik s ‘avonds wat gaan drinken met mijn huisgenoten. Zaterdagochtend ben ik in de ochtend gaan helpen met “Breakfast with Santa”. Om 8;00 kwamen alle (te) enthousiaste kinderen binnen gerend en hebben ze na hun pancakes samen met mij kerstkoekjes gedecoreerd. Daarna kwam de kerstman natuurlijk en was het feest compleet. Na dit evenement ben ik in de middag naar Burlington gegaan. Daar woont het Nederlandse gezin waar ik een aantal weken geleden ook ben geweest en zijn we samen naar de intocht gegaan van de Kerstman daar. De kerstman opende de kerstmaand en deed symbolisch alle kerstverlichting aan en als afsluiting was er een vuurwerk show. Daarna zijn we gezellig daar wat gaan eten en ben ik bij hen blijven slapen. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om te gaan kijken naar de basketbalwedstrijd van hun zoon. Dat was heel leuk om te zien en om met de echte Amerikaanse moeders met hun “duckin donut” bekers de wedstrijd te aanschouwen. Daarna gingen we snel naar huis en bleek ondanks alle gekte hier rondom kerst, dat sinterklaas langs was geweest. Onder het genot van pepernoten en chocoladeletters hebben we alle cadeautjes uitgepakt en ben ik ook enorm verwend door Sinterklaas. Het plan was dat ik hierna weer naar huis zou gaan, maar in de avond speelde de Patriots. Het Amerikaanse voetbalteam van New England. We zijn dit gaan kijken bij hun buren die natuurlijk zo’n grote tv hebben dat de hele woonkamer ermee gevuld is. Kortom, de week begon een beetje saai maar het weekend daarentegen was enorm leuk. Het is heel fijn om dan even weg te zijn en in een warme familie terecht te komen. Vannacht slaap ik gezellig nog hier en dan gaan we morgen weer zien wat aankomende week ons weer gaat brengen!

I will keep you updated!
Dikke kus,

Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Welkom op mijn profiel! Voor de komende vijf maanden zal ik jullie doormiddel van verhalen en foto's op de hoogte houden van mijn USA avontuur! Ik hoop dat jullie hierdoor een beetje een beeld krijgen van wat ik daar allemaal ga doe, en er toch stiekem een beetje bij bent. xxx Amber

Actief sinds 03 Sept. 2018
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 6872

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 14 Januari 2019

USA

Landen bezocht: